Toggle navigation

Contact

Bel onze adviseurs
020 - 344 59 00,
of e-mail ons geheel
vrijblijvend
info@koppeladvies.nl

LetterHelden

Naam organisatie:
Letterhelden
Recensent:
Brigitte Buissink
Organisatie vorm:
Eenmanszaak
Aantal medewerkers:
1
Branche:
Tekst & Communicatie
Dienst:
Tekstschrijven
Website:
www.letterhelden.nl

letterhelden-portret

Brigitte Buissink startte in 1995 als zelfstandig tekstschrijver. Haar tekst- en communicatiebureau heet Letterhelden. Ze schrijft veel voor zakelijke dienstverleners. Om goede teksten te kunnen schrijven voor websites en brochures, helpt ze bedrijven hun propositie helder te krijgen. Want: Brigitte merkt vaak dat haar klanten moeite hebben om onder woorden te brengen wat ze nu precies doen. Brigitte vraagt dan net zo lang door totdat dat helder is. Die helderheid brengt bedrijven verder. Daarnaast schrijft ze reclameteksten, nieuwsbrieven, interviews voice-overs en blogs en redigeert ze allerlei vormen van uitgaande communicatie. Kortom: Letterhelden levert snel en accuraat alle soorten tekst, op papier én digitaal.

Koppel Advies wekte direct mijn vertrouwen

Niet alleen was Brigitte bang dat haar belastingadviseur gebrekkige aangiftes deed, of zelfs te laat aangifte, ook kwam ze er achteraf achter dat ze het voordeel van onder andere de ondernemersaftrek jarenlang was misgelopen. En als ze een vraag had die fiscaal enigszins complex was, kreeg ze een onduidelijk antwoord.

Kortom: na twee keer teleurgesteld te zijn in de dienstverlening van haar belastingadviseur, besloot Brigitte in 2004 te gaan voor een belastingadvieskantoor dat misschien niet de goedkoopste is, maar haar wél goede diensten verleent. “Ik wilde enerzijds zekerheid over tijdige belastingaangiftes die voldoen aan de fiscale wet- en regelgeving, en anderzijds de zekerheid dat mijn belastingadviseur er alles aan doet om te zorgen dat ik zo veel mogelijk belastingvoordeel behaal.” Daarnaast had Brigitte incidenteel goed fiscaal advies nodig over onderwerpen als toeslagen en fiscale oudedagvoorziening.

In 2004 ging Brigitte naar Koppel Advies voor een interview over een van haar opdrachtgevers. Ze sprak daar met Bas Hollenberg. Hij vertelde over hoe Koppel te werk gaat, en zij liet vallen dat ze op zoek was naar een belastingadviseur. “Zijn verhaal over Koppel wekte vertrouwen.” Brigitte raakte ervan overtuigd dat Koppel wél de kennis in huis had die zij nodig had, dus koos ze ervoor klant te worden van Koppel. De overstap was verrassend snel geregeld.

Zelf heb ik gewoon niet de kennis om alles in goede banen te leiden. Koppel heeft die zeker wél!

Brigitte had hoge verwachtingen van Koppel. Maar Koppel verwachtte ook wat van haar: “Dat ik mijn administratie gestructureerder ging bijhouden. Zij kunnen natuurlijk alleen maar goed werk leveren als ík mijn cijfers goed op orde heb.” Gedurende de jaren is Brigitte op af en toe aandringen van Koppel haar administratie steeds handiger en beter gaan inrichten: “Zo scan ik mijn facturen nu, en bewaar die netjes in digitale mappen. Zo kan ik elk kwartaal netjes mijn administratie aanleveren. Voorheen stuurde ik een dikke envelop, maar daar wilde Koppel vanaf. Zij kunnen zo sneller hun werk doen.” Gestructureerder administreren helpt Brigitte zelf ook: “Ik weet misschien niet veel van cijfers, maar het overzicht én inzicht in mijn eigen administratie is dankzij Koppel met de jaren steeds meer gegroeid.”

Brigitte is ook minder zelf gaan doen: “Mijn btw-aangifte deed ik voorheen zelf, maar nu besteed ik dat uit aan Koppel. Niet alleen omdat ik zelf meer factureer en uitgeef, maar ook gezien de verscherpte suppletie-eisen geeft dat veel extra rust en zekerheid; zelf heb ik gewoon niet de kennis om alles goed af te handelen.”

Bij Koppel heb ik nooit de angst dat de Belastingdienst opeens op de stoep staat

Een voordeel van Koppel is ook dat zij al in september 2013 het convenant Horizontaal Toezicht hebben ondertekend. Daarin spreken de Belastingdienst en belastingconsulenten af dat laatstgenoemden op tijd de aangiftes doen van hun klanten. Tegelijkertijd verplicht dat de klanten van Koppel ook om op tijd betrouwbare cijfers aan te leveren. Brigitte heeft daarom het convenant ook ondertekend: “Het voordeel daarvan is dat de Belastingdienst sneller mijn aangiftes goedkeurt. Ik hoef dan bijvoorbeeld minder lang te wachten met het betalen óf terugkrijgen van belastingen.”

Zekerheid. Dat is de dienstverlening van Koppel samengevat in één woord, wat Brigitte betreft. “Zekerheid dat ik geen problemen krijg met de Belastingdienst. Zekerheid dat mijn aangiftes goed én op tijd gedaan worden. Zekerheid over goed fiscaal advies. Zekerheid dat ik geen verrassingen krijg achteraf.” En voor die zekerheid betaalt Brigitte graag wat extra’s: “Bij mijn vroegere belastingadviseurs had het me niet verbaasd als de Belastingdienst opeens op de stoep stond. Die angst heb ik gelukkig niet meer.”

De oude situatie

Sinds Brigitte begon met haar bedrijf, heeft ze twee belastingadvieskantoren versleten. Beide voldeden niet: het schortte vooral aan kennis over fiscale wet- en regelgeving. Daardoor liep Brigitte jarenlang belangrijke extra aftrekregelingen mis. Als ze een vraag had over toeslagen of fiscale oudedagvoorziening, kreeg ze geen goed fiscaal advies. Het enige voordeel van die vorige belastingadviseurs was dat ze goedkoop waren. Ze ging in 2004 op zoek naar een adviseur die misschien NIET de goedkoopste was, maar WEL betrouwbaar.

De oplossing

Een ICT-klant vroeg Brigitte Koppel Advies te interviewen als referent. Ze ontmoette Bas Hollenberg, die een goed verhaal had over hoe zij te werk gaan. Brigitte had direct de indruk dat Koppel wél de kennis in huis had die zij zocht. De basis voor vertrouwen was er, dus Brigitte was snel overgestapt. Sindsdien is ze er niet alleen zeker van dat haar aangiftes goed en op tijd geregeld worden, maar pakt ze op aandringen van Koppel ook haar eigen administratie gestructureerder aan.

De voordelen

  • Goed bereikbaar voor vragen en fiscaal advies
  • Iedereen bij Koppel weet wie Brigitte is
  • Hebben processen goed op orde, zodat ze nooit ‘vergeten’ een klant te bedienen
  • Logistiek goed bereikbaar in Amsterdam
  • Koppel spreekt directe taal: ze zeggen waar het op staat, maken het niet mooier dan het is
  • Betrouwbaar: Brigitte is niet bang voor toestanden met de Belastingdienst achteraf
  • Geen verrassingen bij de belastingaangifte: als Brigitte bijvoorbeeld meer verdient dan verwacht, adviseert Koppel haar bijvoorbeeld om te investeren om haar belastingen laag te houden
Send this to a friend