Toggle navigation

Contact

Bel onze adviseurs
020 - 344 59 00,
of e-mail ons geheel
vrijblijvend
info@koppeladvies.nl

Baanbrekend

Naam organisatie:
Baanbrekend
Recensent:
Peter van der Baan
Organisatie vorm:
Eenmanszaak
Dienst:
Psychische hulpverlening
Aantal medewerkers:
1
Branche:
Geestelijke gezondheidszorg
Website:

Baanbrekend

Peter van der Baan van Baanbrekend is vrijgevestigd hulpverlener. Hij heeft sinds 2000 zijn eigen praktijk als sociaalpsychisch verpleegkundige, hypnotherapeut en psychotherapeut. Tot 2009 werkte hij ook nog bij verschillende Riaggs. Zijn cliënten zijn mensen met lichte en kortdurende tot zware en chronische psychische aandoeningen. Lichtere problematiek is bijvoorbeeld relatieproblemen, overspannenheid en eenmalige depressie. Onder zware problematiek vallen bijvoorbeeld schizofrenie, terugkerende depressies en ernstige persoonlijkheidsstoornissen. Cliënten worden naar Peter doorgestuurd via verwijzers, vaak de huisarts. In vergelijk met grote GGZ-instelling hebben cliënten als voordeel dat Peter geen wachtlijsten hanteert en veel persoonlijker en flexibeler werkt. Bij Peter kunnen ze direct beginnen te werken aan hun herstel.

Koppel Advies heeft mijn administratie goedkoper én gemakkelijker gemaakt

Een goed administratiekantoor is een administratiekantoor dat niet alleen betrouwbaar werk levert, maar zich ook kan aanpassen aan het formaat van de klant. Dat vinden althans Peter van der Baan van Baanbrekend en zijn echtgenoot, Wim Bos van Mister B. Baanbrekend is een eenmansbedrijf, Mister B een wereldwijde retailer. Beide hebben hun administratie ondergebracht bij Koppel Advies. En het administratiekantoor stemt hun diensten af op beide, zeer verschillende, bedrijven.

Koppel Advies stemt hun dienstverlening af op mijn behoeftes

Het verhaal van Wim Bos over Koppel Advies is hier te vinden. Bestaat Mister B uit werkmaatschappijen, dochterbedrijven en Duitse GmbH’s, aan Baanbrekend heeft Koppel duidelijk een minder grote kluif. Peter over zijn bedrijf: “Ik heb twee grote geldstromen: mijn inkomsten en uitgaven. Meer niet. Niet heel ingewikkeld dus, en Koppel Advies heeft het me in de loop der jaren alleen maar makkelijker gemaakt.” Want aan het begin van de inmiddels 10-jarige samenwerking tussen Baanbrekend en Koppel, leverde Peter simpelweg jaarlijks zijn papieren in met alle bijbehorende bonnen en facturen. “Zij klopten alle cijfers vervolgens in hun systeem om die te verwerken tot overzichten en belastingaangiftes.” Maar eigenlijk was dat dubbel werk: “Al die bonnen en facturen waren immers al een keer door mijn handen gegaan.” Het zou dus veel eenvoudiger en sneller zijn als Peter direct zijn cijfers kon invoeren, zodat Koppel die alleen nog maar hoefde te verwerken. “Daarom ontwikkelden zij voor mij een heel eenvoudig Excel-bestand, waarin van alles is voorbewerkt.” Dat betekent dat wanneer Peter een bedrag invult en aangeeft wat voor uitgave dat is, het bestand dat automatisch onder de juiste subposten plaatst. “En zo heb ik direct inzicht in waar ik mijn geld aan spendeer, en bespaar ik tegelijkertijd kosten omdat Koppel dat invoeren niet meer voor me hoeft te doen.”

Deze oplossing is voor het bedrijf van zijn partner ongeschikt. “Voor Mister B gebruiken ze krachtige software van Exact. Maar dat zou voor mijn bedrijf te duur en onnodig zijn. Een mooi voorbeeld van hoe zij hun dienstverlening afstemmen op het formaat van de klant.”

Koppel Advies hielp mij toen ik met niet-declarabele facturen zat

Peter was voorheen aangesloten bij Europsyche, een bedrijf dat de declaraties afhandelde voor de hypnotherapeutische behandelingen die hij gaf. “Dat liep een tijdje prima, maar op een gegeven moment maakten ze er een puinhoop van. Ze kregen gedoe met de verzekeraars, waardoor wij als hulpverleners niet meer konden declareren.” Peter ging voor 60.000 euro het schip in. “Ik word er liever niet meer aan herinnerd, maar uiteindelijk heb ik nog een groot deel van dat geld teruggekregen, mede dankzij goede adviezen van Koppel.” Maar er bleef een gat in de administratie: “Omdat we altijd pas uitbetaald kregen ná de behandeling, stonden er nog veel facturen open aan het einde van het boekjaar. Gelukkig kon Koppel mij goed adviseren over hoe ik mijn cijfers het beste kon aanleveren aan de Belastingdienst, zodat ik niet in de problemen kwam.” Op dat moment liet Koppel Advies zien dat ze méér in huis hebben dan alleen het betrouwbaar voeren van de administraties van hun klanten.

Ze hebben meerdere hulpverleners in hun klantenbestand, dus ze kennen de belastingregels voor onze branche goed

Peter en Wim zitten met hun gehele financiële administratie, zowel zakelijk als privé, onder één dak bij Koppel. En dat heeft veel voordelen: “Een keer in het jaar gaan we samen met Koppel om tafel om de jaarrekening te bespreken en om andere financiële zaken te bespreken. Zo houden we overzicht over onze volledige boekhouding.”

Peter weet dat Koppel Advies meerdere hulpverleners in hun klantenbestand heeft. “Ze kennen de branche, en wat daar belastingtechnisch voor van belang is. Mede daarom vertrouw ik erop dat ze niets missen bij het doen van mijn aangiftes.”

De oude situatie

Samen met zijn echtgenoot, Wim Bos van wereldretailer Mister B, zat Peter 10 jaar geleden bij een ander administratiekantoor. Het bedrijf van Wim groeide die jaren explosief, en de vroegere boekhouder had niet genoeg kennis in huis om hem administratief goed van dienst te zijn. Daarom stapten ze samen over naar Koppel Advies, een administratiekantoor dat wél de capaciteit had om de cijfers van zowel Wim als Peter in goede banen te leiden.

De oplossing

In de loop der jaren heeft Koppel Advies het Peter steeds gemakkelijker én goedkoper gemaakt om zijn administratie te doen. Peter krijgt elk jaar een Excel-bestand waarin hij al zijn inkomsten en uitgaven heel eenvoudig kan verwerken. Het bestand zelf plaatst alle bedragen automatisch onder de juiste subposten. Zo heeft Peter direct inzicht in waar zijn geld naartoe gaat. Bijkomend voordeel is dat Koppel er ook minder werk aan heeft, wat dus minder kosten voor Peter betekent.

De voordelen

  • Betrouwbaar: juiste verwerking van de cijfers, en altijd op tijd aangifte
  • Faciliterend: Koppel nam zelf het initiatief tot het maken van het Excel-bestand
  • Als Koppel cijfers nodig heeft of informatie mist, vragen ze er direct om zodat de administratie geen vertraging oploopt
  • Reageren snel op mail en staan Peter direct te woord via de telefoon

Send this to a friend