Toggle navigation

Contact

Bel onze adviseurs
020 - 344 59 00,
of e-mail ons geheel
vrijblijvend
info@koppeladvies.nl

Naam organisatie:
Notice Branded Media
Recensent:
Rory Ligthart
Organisatie vorm:
BV
Product:
Audiovisuele communicatie

Aantal medewerkers:
50
Branche:
IT
Website:
www.notice.nl

notice-branded-media-portret

Audiovisueel communicatiebedrijf Notice Branded Media bedenkt en ontwikkelt digitale media voor duizenden winkels en winkelketens, nationaal en internationaal. Vanuit een volledige aanpak – concept en creatie, technologie, beheer en exploitatie – biedt Notice mediaconcepten die merken vergroten. Door instore music bijvoorbeeld, en narrowcasting: bedrijfscontent op maat vertonen binnen een eigen omgeving. KFC en MediQ zijn klanten; plekken waar mensen zowel wachten als kopen terwijl ze worden omringd door media van het merk. Notice Branded Media levert hiermee een uniek marketinginstrument voor ondernemingen met een wacht-, koop-, of verstrooiomgeving. Ze bedienen een breed spectrum aan (grote) klanten, en de eerste stappen op de internationale markt zijn gezet.

Koppel Advies heeft alles in huis en is professioneel

“We zitten in een erg specifieke niche, maar daarbinnen zijn we een grote speler. Wat we doen, doen we goed.” Rory Ligthart begon in 1999 voor zichzelf, het ondernemerschap liet hem sindsdien niet los. Op zijn 21ste liep hij stage bij Muzak in Seattle. Bekend van onder meer liftmuziek, en achtergrondmuziek in warenhuizen. Terug in Nederland startte hij zijn eigen bedrijf. In eerste instantie was dit gericht op wachtmuziek bij bedrijven: muziek die hun klanten hoorden wanneer ze telefonisch in de wacht stonden, gericht op doelgroep. Dat groeide uit tot een scala aan audiovisuele media specifiek voor bedrijven, met diensten zoals instore music en narrowcasting.

Constant reageren op de markt

“We hebben ons altijd aangepast aan de behoeftes van de markt, ook als je daarbij soms een lange adem moet hebben,” vertelt Ligthart. “Het begon met wachtmuziek voor 0900-nummers, nu genereren we bijvoorbeeld software op maat voor onze Europese klant The North Face. We doen waar we goed in zijn, maar houden de ontwikkelingen constant in de gaten.” De klanten mogen dan groter zijn en de diensten uitgebreider, de basis is hetzelfde: mensen in een koop- of wachtomgeving media aanbieden die een beleving creëert. Ligthart: “We hebben audioarchitecten die muziek componeren, speciaal gericht op de doelgroep van de klant of een merkbeleving. We ontwikkelen onder meer video- en muziekprogramma’s: beeldschermcommunicatie en achtergrondmuziek, ook wel digital signage. Dit doen we voor duizenden klanten in vrijwel alle segmenten van de markt.” Ligthart kwam op een punt dat hij een belastingadviseur nodig had. “Als bedrijf maak je een bepaalde groei door en trek je verschillende partners aan,” vertelt Ligthart. “We kozen voor een partij, maar dat liep niet: er zaten fouten in de jaarrekening en ik had het gevoel dat dingen met opzet complex werden gemaakt. Op zo’n manier wil ik niet samenwerken.”

Het gevoel van een partnership

Privé was Ligthart al klant bij Koppel Advies, en vanwege zijn positieve ervaring met het bedrijf vroeg hij Nico Koppel wat deze zou kunnen betekenen voor Notice. Ligthart: “Koppel deed de persoonlijke holdings van mij en het andere directielid. Een voordeel dat we elkaar al kenden. We zijn om de tafel gaan zitten en hebben onze wensen uitgesproken. Het klikte.” Koppel Advies ondersteunt Notice bij haar financiële administratie. “Ze hebben alles in huis en zijn professioneel,” vindt Ligthart. “Van salarisadministratie tot fiscale ondersteuning en advies. Én een directe lijn met de Belastingdienst. In een vroeg stadium weet Koppel al wat er gaat komen en wijst ons daarop. Dat zijn dingen waar we wat aan hebben.” Ligthart is ook te spreken over de manier waarop het contact verloopt: “We hebben één aanspreekpunt bij Koppel, dat gaat perfect. Het fijne aan Nico is bovendien dat hij uitgebreide informatie levert: hij geeft uit zichzelf toelichting in het jaarverslag, compleet met grafische weergaven en analyse. Hij maakt goeie koppelingen, is ingelezen en weet wat er speelt.”

Regeren is vooruitzien

Ligthart ziet de samenwerking met Koppel in de toekomst nog sterker worden. “Koppel doet nu een aantal jaar onze boekhouding, en de manier waarop ze dat doen is uiterst professioneel. We betrekken ze bij veel van wat er speelt. Recent vroegen we ze om ons te helpen bij het beoordelen van een financieel medewerker. Dat hebben ze uitstekend gedaan. Ook hielpen ze ons daarna een profiel op te stellen om iemand aan te trekken die beter bij ons past, en de fase waarin we ons bevinden. Dat is wel vertrouwen dat je dan geeft.” Ligthart: “Onze grote uitdaging voor de nabije toekomst heeft Koppel ook benoemd: we moeten een enorme automatiseringsronde doen. Dat is iets wat we zelf moeten doen; maar ze denken er wel actief in mee. We nemen elkaar serieus in elkaars expertise. Daardoor voelt het écht als een partnership met meerwaarde.”

De oude situatie

Oprichter Rory Ligthart was privé al klant bij Koppel, evenals de tweede DGA die zich verbond aan Notice. Toch werkten ze in eerste instantie samen met een ander accountantskantoor. Deze samenwerking verliep verre van ideaal: Notice wilde een partner die meedacht en een actieve rol zou spelen bij het ontwikkelen van haar missie. Betrokkenheid bij de dagelijkse werkzaamheden én internationale groei was een vereiste bij een samenwerking. Aangezien het eerdere kantoor niet aan deze verwachtingen voldeed, werd Koppel gevraagd wat het kon betekenen op zakelijk gebied.

De oplossing

Koppel bleek het antwoord op de behoefte: vanuit een proactieve houding constateerden ze in korte tijd diverse bottlenecks en losten deze op. Bovendien verliep de overgang van de oude adviseur naar Koppel geruisloos. Vanaf het begin levert Koppel door het creëren van smart solutions een waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van Notice en is betrokken bij de dagelijkse gang van zaken. Notice kan vertrouwen op een accountant die de missie en visie van Notice begrijpt.

De voordelen

  • Een betrouwbare partner voor controles en advies;
  • Durft pijnpunten te benoemen;
  • Inhoudelijk sterk, en proactief in zijn werkwijze;
  • Wederzijds begrip zorgt voor snel schakelen;
  • Koppel bewijst zich qua expertise en professionaliteit, en geeft heldere toelichting;
  • Het contact verloopt op een prettige, vlotte manier.

Send this to a friend