Toggle navigation

Contact

Bel onze adviseurs
020 - 344 59 00,
of e-mail ons geheel
vrijblijvend
info@koppeladvies.nl

Naam organisatie:
NOA BV
Recensent:
Remko van den Berg
Organisatie vorm:
BV
Product:
psychologische tests, software

Aantal medewerkers:
20
Branche:
Retail
Website:
www.noa-vu.nl

noa-portret

NOA is een psychologisch adviesbureau. Zij ontwikkelen online tests waar onderwijsinstellingen, reïntegratiebureaus en HR-bedrijven hun voordeel mee doen. Zij gebruiken de instrumenten van NOA om personen te testen op bijvoorbeeld intelligentie, persoonlijkheid, talenten en employability. Daarmee kunnen deze organisaties studenten, sollicitanten en werknemers selecteren en/of de competenties van deze mensen verder ontwikkelen. Tot de klantenkring van NOA behoren hogescholen, universiteiten en grote bedrijven als Rabobank, SNS en KLM. Ook andere psychologische adviesbureaus maken gebruik van de tests van NOA om hun klanten van onderbouwd psychologisch advies te voorzien.

Ik kom nooit voor verrassingen te staan als de accountant langskomt

Remko moet erkennen: “Ervaring met andere belastingadviseurs heb ik niet. De samenwerking is ontstaan omdat Bas Hollenberg van Koppel en ik elkaar al kenden. Dat zorgde in het begin direct voor vertrouwen.” Dat vertrouwen heeft Koppel Advies in de loop der jaren dubbel en dwars waargemaakt. “Koppel is altijd onze vaste financiële en belastingadviseur geweest. Zij kennen ons bedrijf na 17 jaar door en door. En hebben onze pieken en dalen meegemaakt en gezien hoe we gegroeid zijn.” Al die jaren deed Koppel wat zij moest doen: de financiële administratie tot in de puntjes verzorgen en de aangiftes afhandelen. Remko: “En hoe wist ik dat het goed gedaan was? Doordat ik niet voor verrassingen kwam te staan bij controles door onze externe accountant.”

Koppel kent het bedrijf van Remko goed. Dat maakt specifiek belastingadvies mogelijk. Dat maakt het onderscheid, waardoor NOA bijvoorbeeld enkele duizenden euro’s bespaarde: “We hadden te veel betaald aan sociale premies. Dat merkte Bas op, waardoor we ongeveer 6000 euro terugkregen. Optimaal alle kansen benutten, is wat Koppel voor ons verzorgt.”

Koppel denkt niet in eigenbelang, maar in het belang van de klant

NOA moest, net als elk bedrijf, flinke slagen maken op automatiseringsgebied. De mogelijkheden werden steeds groter. Een goede keuze maken, is dan niet altijd eenvoudig. Koppel heeft daarin veel betekend voor NOA: “Zij adviseerden om onze processen vast te leggen in Exact Synergy. Met dat programma konden we onze kwaliteit vastleggen én verhogen.” Bijna de hele bedrijfsvoering van NOA staat in Synergy: de workflow, werkprocessen, klantenbestand, HR, uren en werkdocumenten. Oók de financiële administratie. “Synergy is webbased, dus we kunnen overal onze cijfers inzien.”
Voor Synergy bestaan veel extra applicaties. Regelmatig komt Koppel met een suggestie die wellicht interessant is voor NOA. “Zoals een ‘financieel dashboard’, dat we kunnen oproepen in de browser. Dat geeft ons in één oogopslag een goed overzicht over onze financiële situatie.”
Koppel doet ook voorstellen om werkprocessen beter in te richten. Zo merkten zij dat er regelmatig klanten waren die facturen van NOA niet op tijd betaalden. De reden: hun eigen ordernummer was niet op de factuur vermeld. “Dat was niet alleen voor Koppel, maar ook voor ons veel extra werk.” Koppel stelde voor om in de procedures het achterhalen van het ordernummer van de klant op te nemen. Evenals het vermelden van dat nummer op de facturen. “Ze hadden ook kunnen denken: “Het is meerwerk en dus meer omzet voor ons.” Maar ze gebruiken dit soort informatie juist in óns voordeel!”

Koppel kent ons zó goed, dat het moeilijk is over te stappen – al zouden we willen!

Het is ook deze instelling die Remko zo aanspreekt: “Niet alleen maar commercieel denken, maar denken in het belang van de klant.” Dat uit zich ook in de steun aan goede doelen en het informele contact dat Remko met Koppel heeft: “Bas en ik kennen elkaar natuurlijk al heel lang, dus formeel contact past ons sowieso niet. Maar ook het contact met andere medewerkers van Koppel is ongedwongen. Dat past mij.”
Voor Remko weet Koppel zich dus wel degelijk te onderscheiden van andere belastingadviseurs: “Het is die oprechte investering in de persoonlijke relatie. Daardoor geven ze ons veel waardevolle adviezen die verder gaan dan het financiële. En door die investering kennen ze ons inmiddels zó goed, dat ze het ons heel moeilijk hebben gemaakt voor een ander te kiezen – al zouden we willen!” De voorsprong is immers lastig in te halen; het is moeilijk om NOA zo goed te leren kennen als Koppel. “Daardoor kunnen ze ons als geen ander op maat advies geven.”

De oude situatie

Vanaf de oprichting van het bedrijf in 1996 vertrouwt NOA al op de expertise van Koppel Advies. In ruim 17 jaar is er ontzettend veel veranderd in de wereld op het gebied van automatisering, en onder invloed daarvan natuurlijk ook binnen NOA. Hoe zorg je dat je de juiste keuzes maakt? Hoe werk je voortdurend aan kwaliteit van processen, efficiënte workflows en een gestroomlijnde financiële administratie? Een ervaren en goede sparringpartner is dan heel waardevol.

De oplossing

Koppel Advies heeft vanaf het ontstaan van NOA de financiële administratie en belastingaangiftes afgehandeld. Daardoor kent Koppel het bedrijf door en door, en weet alle belastingkansen voor NOA optimaal te benutten. Maar gedurende de jaren bleek Koppel ook een belangrijke adviseur op het gebied van automatisering: mede op aanraden van Koppel koos NOA voor Exact Synergie om hun werkprocessen efficiënt vast te leggen en in te richten. Het heeft de relatie alleen maar gesterkt.

De voordelen

  • Koppel Advies neemt de gehele financiële administratie voor zijn rekening
  • Zorgt al 17 jaar voor een goede en strakke financiële huishouding
  • Op maat belastingadvies door langdurige en persoonlijke relatie
  • Belastingadvies heeft geleid tot besparingen van duizenden euro’s
  • Waardevolle sparringpartner op het gebied van automatisering: dit leverde NOA veel voordeel en efficiëntie op
  • Gebruikt hun kennis en expertise in het voordeel van NOA, óók wanneer zij daardoor minder verdienen

Send this to a friend