Toggle navigation

Contact

Bel onze adviseurs
020 - 344 59 00,
of e-mail ons geheel
vrijblijvend
info@koppeladvies.nl

Naam organisatie:
Angelique Hoorn Management
Recensent:
Angelique Hoorn
Organisatie vorm:
BV
Aantal medewerkers:
5
Branche:
Management, Consultancy en Dienstverlening
Dienst:
Managen van carrières van visagisten, stylisten en illustratoren en productieservices
Website:
www.angeliquehoorn.com

Portret-Angelique-Hoorn

Angelique Hoorn Management is een agentschap voor stylisten, visagisten en illustratoren. Als een reclamebureau, uitgeverij, fotograaf of commercial maatschappij specifieke creatievelingen of creatieve talenten zoekt voor een opdracht, bellen ze Angelique Hoorn om de juiste persoon te vinden. Het agentschap heeft mensen geleverd voor campagnes van bekende merken als G-Star, Tommy Hillfiger, Bijenkorf, C&A en talloze andere grotere én kleinere kledingmerken en labels. Angelique Hoorn managet de volledige carrière van de mensen die bij hen ingeschreven staan. Oftewel: de commerciële kant van het creatieve bestaan. In 16 jaar tijd is Angelique Hoorn Management uitgegroeid tot een grote marktspeler met een uniek aanbod in talenten en skills.

Koppel Advies heeft mijn bedrijf dankzij hun advies succesvoller gemaakt

In 2005 raakte Angelique Hoorn in conflict met een compagnon. “Die was voornamelijk bezig het bedrijf financieel uit te kleden. Ik moest het bedrijf beschermen tegen deze financiële aanval.” Na een aantal jaren procederen was dat gelukt. Mede dankzij Koppel Advies: “Zij kregen de benodigde cijfers boven water, en trokken daar de juiste conclusies uit die mijn zaak verder hielpen.” Meer dan ooit bewees Koppel hun meerwaarde. “Ik was erg tevreden. Het recht had gezegevierd, mede door de financiële expertise van Koppel.”

Ik moest mijn vroegere boekhouder controleren, terwijl het andersom hoort te zijn

Sommige dingen mag je verwachten van een belastingadvieskantoor: ze moeten altijd op de hoogte zijn van (veranderende) wet- en regelgeving. Ze moeten weten wanneer een verandering gevolgen heeft voor hun klant, en de klant daarover informeren en adviseren. Ze moeten op tijd cijfers aanleveren en aangiftes doen. Ze moeten je administratie zorgvuldig en efficiënt beheren. Ze moeten adviseren over wanneer de tijd rijp is om personeel aan te nemen, of andere huisvesting te overwegen. Je betaalt immers voor die expertise en dienstverlening.

Maar Angelique’s vorige boekhouder voldeed niet aan deze verwachtingen: “Op een gegeven moment moest ik hém controleren, terwijl het andersom hoort te zijn. Hij belde nooit terug, reageerde niet op e-mail, kwam afspraken niet na… Net als elke ondernemer heb ik veel dingen aan mijn hoofd. Het laatste waar ik op zat te wachten, waren extra zorgen over mijn administratie en aangiftes.”

Dat was in 2003. Al snel ging Angelique op zoek naar een ander belastingadvieskantoor. Koppel Advies werd haar aanbevolen. De eerste indruk was goed, maar of die klopte? Door haar eerdere ervaringen was ze daarin enigszins sceptisch geworden. Maar binnen de kortste keren sloeg dat om in rotsvast vertrouwen.

Vanaf het begin merkte ik dat Koppel Advies wél leveren wat ze beloven

“Vanaf het begin merkte ik dat Koppel Advies wél leveren wat ze beloven. Dat gaf me direct veel meer rust; dat je weet dat je belastingen goed afgehandeld worden, dat je cijfers goed verwerkt worden…”

En juist tijdens het juridische conflict met haar zakenpartner, bewees Koppel enorme meerwaarde te hebben: “De manier waarop zij me hebben bijgestaan, heeft me enorm gesterkt.” Vooral het altijd op tijd aanleveren van de gevraagde cijfers, met goede onderbouwing, was essentieel: “Daarmee kon ik de beweringen van de tegenpartij keer op keer weerleggen. Koppel stond telkens klaar voor me.” Dat bleek ook uit de manier waarop Angelique op de hoogte gehouden werd: “Constant telefoontjes en e-mails om me op de hoogte houden. Ik had daardoor altijd het gevoel dat ze met mijn zaak bezig waren.”

De ondersteuning van Koppel leidde uiteindelijk tot de meest gunstige uitkomst van de rechtszaak: “Een éérlijke uitkomst.” En het belangrijkste: het bedrijf is veel sterker uit het conflict gekomen. “We zijn succesvoller dan ooit, en dat is mede aan Koppel te danken!”

Balen dat mijn vaste contactpersoon weleens op vakantie gaat…

Na de rechtszaak adviseerde Koppel Angelique om haar bedrijf om te zetten in een BV. “Dat was fiscaal veel gunstiger, en paste bij de groei die mijn bedrijf zelfs tijdens het juridische conflict doormaakte.”

Inmiddels doet Koppel bijna alles voor Angelique: boekhouding, accountancy en sinds 2007 ook de salarisadministratie. “Daar hadden we eerst een eigen boekhouder voor in dienst. Ook dat deel uitbesteden leverde ons veel tijdwinst op, náást het steeds verder automatiseren van de gehele administratie, een ontwikkeling die ook rond die periode een vlucht nam.”

Door alle bewezen diensten heeft Koppel zich naar Angelique’s gevoel onmisbaar gemaakt: “Vooral mijn eigen contactpersoon, die ons bedrijf door en door kent. Ik baal er echt van als hij op vakantie gaat. Hij draagt alles goed over zodat we iemand anders kunnen bellen, en die is ook altijd goed op de hoogte, maar natuurlijk niet zoals hijzelf. Ja, dat is het enige nadeel van Koppel: dat ook hun werknemers vakantie nemen…”

De oude situatie

In de begindagen van Angelique Hoorn Management had het bedrijf een administratiekantoor. Maar al snel kwam er groei, en dan heb je meer nodig: de administratie wordt complexer, evenals de fiscale behoeften om alles in goede banen te leiden. Angelique vond een andere boekhouder die haar daarin moest ondersteunen, maar hij kwam afspraken niet na, belde nooit terug, deed aangiftes te laat, etc.

De oplossing

Angelique ging op zoek naar een belastingadvieskantoor dat wél betrouwbaar was. Koppel Advies werd haar aanbevolen. Daar vond Angelique wél de ondersteuning die zij nodig had om haar bedrijf succesvoller te maken. Met name op de momenten dat ze hen het hardst nodig had, bijvoorbeeld bij een conflict met haar voormalige compagnon. Inmiddels doet Koppel bijna alles voor Angelique: belastingaangiftes, salarisadministratie, accountancy… En dat allemaal op zorgvuldige, efficiënte, geautomatiseerde, kortom betrouwbare wijze.

De voordelen

  • Betrouwbaar
  • Zorgvuldig
  • Punctueel
  • Kennis van zaken
  • In hoge mate geautomatiseerde en dus efficiënte administratievoering
  • Vaste contactpersoon
  • Uitstekend advies, ook bij bijvoorbeeld juridische conflicten

Send this to a friend